Stížnosti a podněty k naší činnosti

Podněty, připomínky a stížnosti k činnosti Oblastní charity Polička

Vážení uživatelé našich služeb, rodinní příslušníci a blízcí, občané,

rádi bychom Vás informovali, jakým způsobem podat připomínku, návrh nebo stížnost k činnosti Oblastní charity a jak bude s Vaším podnětem zacházeno. 

Kdo může podat podnět

Podat podnět (stížnost, připomínku, návrh) k poskytované službě nebo konkrétní činnosti Oblastní charity může kdokoliv (uživatelé služeb, jejich blízcí, opatrovníci nebo další osoby z řad veřejnosti). Podání stížnosti nevede ke znevýhodnění nebo ohrožení osoby, která stížnost podala nebo se jí bezprostředně týká. Pokud chcete podat stížnost anonymní formou, může zvolit tuto formu podání. Také je možné zvolit si zástupce, který Vás bude při vyřizování podnětu zastupovat. 

Jak a komu podněty podávat

Pokud je to možné, buďte ve svém podnětu co nejvíce konkrétní. Uveďte, prosíme, co Vám vadí a proč, zda si chcete stěžovat nebo máte jen připomínku nebo návrh k naší práci, zda reagujete na nějaký nedostatek, opomenutí, jednání konkrétního pracovníka.

Ve věci nespokojenosti s poskytovanou službou a přístupu pracovníků se můžete obrátit v prvé řadě na vedoucího konkrétní služby OCHP, a to ústně, telefonicky či písemně (poštou, e-mailem). V případě, že zdrojem Vaší nespokojenosti je chování samotného vedoucího služby, můžete se obrátit se stížností přímo na ředitele Oblastní charity Polička:

Anonymní stížnost je možné podat např. vhozením písemné stížnosti do poštovní schránky bez podpisu, z anonymní e-mailové schránky nebo z neznámého telefonního čísla, se sdělením, že kvůli podání stížnosti chcete zůstat v anonymitě. V kompetenci osoby oprávněné k vyřizování stížností je určit, zda je anonymní sdělení stížností či připomínkou. Anonymní stížnost se dále řeší stejně jako neanonymní.

Stížnosti – vyřízení, odvolání

Vaše stížnost bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní, a o jejím výsledku, pokud není anonymní, Vás budeme písemně informovat. Lhůtu lze ze závažných důvodů prodloužit. O tomto prodloužení byste byli informováni před uplynutím lhůty pro vyřízení stížnosti. Zápis o řešení anonymní stížnosti může být buď zaslán na anonymní e-mail stěžovatele nebo vyvěšen na vývěsce Charitního domu I. po dobu 10 dnů od vyřízení.

Pokud nebudete s výsledkem a vyřízením stížnosti souhlasit, můžete podat odvolání k rukám ředitele Oblastní charity (kontakt uveden výše). V případě, že nebudete spokojeni s výsledkem odvolání, můžete se obrátit na:

  • Diecézní charita v Hradci Králové, Velké náměstí 37, 500 01 Hradec Králové, e-mail: dchhk@hk.caritas.cz Obálku/e-mail v takovém případě označte „stížnost – odvolání“.
  • Veřejný ochránce práv, Údolní 39, Brno, 602 00, tel.: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz
  • Krajský úřad Pardubického kraje, Komenského nám. 125, 532 11 Pardubice, e-mail: posta@pardubickykraj.cz

Stěžovateli nevzniká žádný právní nárok na to, aby na základě jeho stížnosti byly provedeny úkony, jichž se domáhá nebo, aby stížnost byla prověřována a řešena způsobem, který by vyhovoval jeho osobě. Při řešení stížnosti se postupuje dle vnitřních pravidel Oblastní charity Polička nebo dalších organizací, kterým je stížnost (odvolání) doručena.

Připomínky a návrhy

Připomínkami a návrhy se vedoucí služby zabývají dle povahy např. přednesením na poradě týmu, při supervizi, při osobním setkání s pracovníkem, při individuálních poradách s ředitelem. Dle důležitosti připomínky (návrhu) ji evidují jako podnět pro další rozvoj služby nebo pro osobní rozvoj konkrétního pracovníka. O změnách a opatřeních, která byla přijata na základě připomínek a návrhů, budete informováni, pokud o to požádáte.